0561 - 615 138Oranje Nassaulaan 51, 8471 LL Wolvegadirectie.zuid@comprix.nl

Vandaag was de verkeersflits voor de groepen 1 t/m 8. De groepen 1&2 had een leuke les in de klas en had een prachtige oversteekles op het verkeersplein. Sommige kinderen waren de vrachtwagens en sommige kinderen moesten oversteken onder begeleiding van de hulpouders. Erg leuk om te zien en te doen!!
De groepen 3&4 hadden een fietsmemory in de klas met een fietscheck (waar moet een goede fiets vaan voldoen?) en een fietsparcours op het plein. Dit was erg leuk om te zien en te doen. Een tip was wel om te remmen met de achteruittraprem en niet met de handrem (voorrem), dit was voor sommigen nog wel wat lastig.
De groepen 5&6 hadden een dode hoek les met de officiele spelersbus van sc-Heerenveen. Super belangrijk en interessant. Ook kregen zij theorie over de dode hoek en vervolgens ook nog een remweg les met de fiets. Erg leuk!!
De groepen 7&8 hadden een leuke les van VVN in de klas en zouden nog een simulatie krijgen van Trafficskills. Alleen ging deze les niet door vanwege miscommunicatie bij VVN. Deze les wordt op een later moment ingepland. Erg jammer, maar wat in het vat zit.............

Het was een super leuke ochtend en we willen alle hulpouders en de dames van de verkeerscommissie bedanken voor hun inzet!! Super leuk!

En een tip vanuit de organisatie, blijf fietsen met jullie kinderen, zo leren ze wat de verkeersregels zijn en hoe ze moeten reageren in het verkeer. En ze hebben dan steeds beter de fiets in de macht.

Geplaatst op: 18 April 2023