De groepen 5 t/m 8 werken deze periode druk aan het thema 'Vrijheid' vanuit onze methode Topontdekkers.

Sinds begin maart zijn de leerlingen al druk aan het werk met dit thema. Het thema werd geopend door de Histotolk (Frank Nails).

Tijdens de themaweken hebben de leerlingen van groep 5/6 ook wekelijks muzieklessen gekregen. Deze muzieklessen worden gegeven door Thijs en Meta Oud. Er wordt gezongen en gespeeld op het klokkenspel en de trommels tijdens het marcheren. Dus dit is ook aangepast op het thema. Donderdag 20 april kunnen de ouders/verzorgers en andere belangstellenden kijken tijdens deze 'open' muzieklessen.

Maar in het kader van dit thema zijn de groepen 5 t/m 8 ook op excursie geweest.

Groep 5/6 ging met de bus en met meester Carsten en meester Rik naar het verzetsmuseum in Leeuwarden. Van tevoren gingen ze in twee groepen de miniaturenroute volgen door heel Leeuwarden. Daarna gingen ze op onderzoek in twee groepen o.l.v. twee gidsen in het verzetsmuseum. Ze mochten veel bekijken en onderzoeken. Erg leuk!!!

Groep 7 ging met meester Paul (en per leerling 1 ouder) met de bus naar het Kazemattenmuseum in Kornwerderzand. Zij gingen in twee groepen door het museum heen en hebben veel geleerd. Het was super leuk en interessant.

Groep 8 ging met meester Chris (en per leerling 2 ouders) met de bus naar Herinneringscentrum Kamp Westerbork. Ze kregen eerst een film te zien, daarna gingen ze opdrachten uitvoeren in het museum. Na het bezoek aan het museum gingen ze lopend via het planeten pad naar het voormalig kampterrein. Hier kregen ze een rondleiding van een gids. Het was super indrukwekkend en leerzaam!

Geplaatst op: 14 April 2023