0561 - 615 138Oranje Nassaulaan 51, 8471 LL Wolvegadirectie.zuid@comprix.nl

Dit schooljaar hebben Inge en Rik een opleiding tot anti-pest coordinator gevolgd in Almere o.l.v. de Kanjertraining.

Hierbij hebben wij uitgebreid een een nieuw anti pest beleid besproken en daarna ontvangen, dit is het Sociaal veiligheidsbeleid.

Dit beleidstuk is gebaseerd op de uitgangspunten van de Kanjertraining en geeft duidelijk aan hoe wij hier op school met elkaar om willen gaan.

Het geeft ook duidelijk aan hoe wij handelen als dit niet altijd lukt.

Wij als team hebben dit voor de kerstvakantie besproken en na de kerstvakantie vasgesteld. Gisteren hebben wij het document besproken in de MR en dit ook vastgesteld.

Het document geeft iedereen houvast en gaat uit van het positieve, zo moet het volgens ons ook zijn.

Met dit beleid en natuurlijk met de uitvoering willen we een (sociaal) veilige school zijn voor ALLE leerlingen, leerkrachten en ouders/verzorgers. Want een goede school maak je met zijn allen.

Team en MR Dalton OBS Zuid Wolvega

Geplaatst op: 17 Januari 2023